Get our toolbar!
برای دسترسی آسان به امکانات
و
اخبار وب سایت لطفا نوار ابزار
  فوق را نصب نمائید

نمونه گواهینامه ای ایی سی

بازدید کننده محترم، برای نمایش
بهترمتون
و رنگها در  وب سایت از
مرورگرفایرفاکس استفاده
نمائید.
درصورت نیازمی توانیداین
مرورگر
را از آدرس زیر دانلود نمائید.


  • Today Visit: 318
  • Yesterday Visit: 740
  • Week Visit: 8362
  • Month Visit: 38096
  • Years Visit: 616956
  • Total Visit: 1825783


EUROPEAN  CERTIFICATION  GROUP
New Logo/ Trade Mark for European Certification Group

مبارزه برای حقوق مصرف‌کنندگان- صعودی سخت تا ایزو ۲۶۰۰۰

سادی هومر (Sadie Homer)، ‌مشاور ارشد سیاست‌گذاری سازمان بین‌المللی مصرف‌کنندگان است، سازمانی که برای حمایت از مصرف‌کنندگان در سراسر دنیا و قدرت بخشیدن به آنان تلاش می‌کند. سادی یکی از فعالان در امر توسعه استاندارد ISO 26000:2010، راهنمای مسئولیت اجتماعی، است (بیش از ۴۰۰ نفر در این حوزه فعالیت دارند) و در اینجا از تجارب خود برای ما می‌گوید.

در اواسط دهه ۹۰، زمانی که کار خود را در حوزه استاندارد آغاز کردم،‌ معمولاً تنها فرد – و تنها زن – حامی حقوق مصرف‌کنندگان در جلسه بودم. در کنار آن،‌ یکی از فعالان جنبش مصرف‌کنندگان نیز بودم،‌ جایی که زنان حضور پررنگی داشته و رهبری امور اغلب به دست آنان بود.۴۰% از شورای اجرایی سازمان بین‌المللی مصرف‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دهند،‌ مدیر کل آن یک زن بوده و  از میان نه پست مدیریتی ارشد،‌ چهار پست در تصدی زنان است. دیربازی است که جنبش جهانی حقوق مصرف‌کنندگان به اهمیت آراء زنان در حمایت از ذی‌نفعان پی برده است. در ۱۵ مارس ۲۰۱۳، روز جهانی حقوق مصرف‌کنندگان،‌ بار دیگر خواستار حمایت بهتر از حقوق مصرف‌کنندگان گروه‌های کمتر شناخته‌شده، ‌از جمله زنان، ‌شدیم. سازمان بین‌المللی مصرف‌کنندگان تلاش می‌کند تا مصرف‌کنندگان به عنوان ذی‌نفعان کلیدی در تدوین استاندارد شناخته شوند و سعی در ایجاد فرایندهایی دارد که به گروه‌های کمتر شناخته شده امکان می‌دهد صدای خود را به گوش دیگران برسانند. بنابراین،‌ زمانی که استانداردی در حوزه مسئولیت اجتماعی برای اولین بار در کمیته حمایت از مصرف‌کنندگان ایزو (ISO/COPOLCO) مطرح می‌شود،‌ ما آن را فرصتی برای نیل به این هدف می‌بینیم. ما همچنین خواستار شفافیت بیشتر در حوزه مسئولیت سازمان‌ها در برابر مصرف‌کنندگان، حقوق و مسئولیت‌های خود مصرف‌کنندگان هستیم. از تشکیل اولین جلسه کارگروه ایزو در خصوص مسئولیت اجتماعی، مشخص بود که سفری طولانی و پیچیده در پیش رو داریم و این امر مستلزم یک منحنی یادگیری با شیب زیاد بود. پیش از این، استانداردسازی چند ذینفعی هیچگاه در این سطح تلاش نکرده بود تا تنوع جنسیتی، ‌اقتصادی و فرهنگی را در کنار هم داشته باشد. از آنجایی که حضور، یکی از اصول ذاتی مسئولیت اجتماعی است، ‌تعداد زنان شرکت‌کننده در تدوین ISO 26000 بسیار حائز اهمیت بود. زنان به صورت فطری سازمانده و ارتباط‌گر هستند ‌و اگر جایی برای رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز به این مهارت‌ها نیاز باشد،‌ آنجا همینجاست!گرچه ممکن است نتوان فرایند و اشتیاقی را که کارگروه مسئولیت اجتماعی ایزو برای ارائه استاندارد فوق به وجود آورد بار دیگر تکرار کرد، بی شک آموزه‌های بسیاری درباره ارزش یک ورودی متعادل از گروه‌های ذی‌نفعان ‌در آن وجود دارد. برای حصول اطمینان از شنیده شدن رای و نظر آن‌ها بهتر است تا مثبت‌اندیشانه در جستجوی گروه‌های کمتر توانا یا برخوردار از منابع کمتر باشیم. دیدن این که چنین رویکردی نقشی به طور فزاینده حیاتی را در تدوین استانداردها ایفا می‌کند،‌ شگفت انگیز است. از دیدگاه من، قرار گرفتن حقوق زنان و مصرف‌کنندگان در راس کار مسئولیت اجتماعی ‌نیازمند یک جنبش موثر و کارای مصرف‌کنندگان است.

 

منبع: مجله ISO Focus+- مارس ۲۰۱۳ مترجم: مریم صالحی-پژوهشگاه استاندارد ویراستار: کیواندخت پیرمحمدی

pdf مبارزه براي حقوق مصرف‌كنندگان  صعودي سخت تا ايزو 26000print مبارزه براي حقوق مصرف‌كنندگان  صعودي سخت تا ايزو 26000
share save 171 16 مبارزه براي حقوق مصرف‌كنندگان  صعودي سخت تا ايزو 26000

اطلاعیه مهم

با توجه بهره برداری برخی افراد سود جو از اسامی و علائم شرکت ای ایی سی (IEC) و معرفی خود به عنوان نماینده این موسسه و ایجاد مشکل برای مشتریان و متقاضیان ای ایی سی، از تمامی متقاضیان و مشتریان درخواست می گردد برای اطمینان از صحت اطلاعات، مدارک و درخواستهای اعلام شده از سوی سایر اشخاص صرفا با تلفن ها، نمابر و یا ایمیل زیر تماس حاصل نموده و موارد را به اطلاع این دفتر برسانید. تلفن: 44001698 | 44001699 | 44050841 | 44050842 | 44017202 | 44017203 | 44040159 نمابر: 44066502 پست الکترونیک: info@ieciran.ir بکارگیری عناوینی مانند موارد اشاره شده زیر در غبر از این وب سایت و یا توسط سایر اشخاص جهت بهره برداری در اسناد و مدارک به عنوان نماینده انحصاری یا دفتر غیر مجاز بوده و دارای پیگرد قانونی می باشد.

Independent European Certification

European Certification Group

IEC

EC

ECG