نتیجه زیبای یک کار خوب
صنعت داروسازی با سرمایه گذاری در زمینه مسئولیت اجتماعی تصویر ذهنی موجود نسبت به خود را بهبود بخشید.از دیر باز شرکتهای داروسازی به دلیل شیوه های کسب و کاری مغایر با شئونات انسانی و ناسازگار با محیط زیست نظیر آزمایش بر روی حیوانات و آلودگی شیمیایی در معرض انتقادهای بسیاری قرار داشته اند.فشار مصرف کنندگان، رسانه ها و خرده فروشها موجب شده که شرکت های داروسازی و شرکت های عامل به سوی فرایند "شهروندان و همکار خوب" گام بردارند.
هنگامی که استاندارد ISO 26000، دستورالعمل در زمینه مسئولیت اجتماعی، که افراد بیشماری مترصد انتشار آن بودند در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد اعلام گردید این استاندارد ظرفیت تغییر جهان را دارد و به ایجاد رفتارهای مسئولانه به عنوان وظیفه اصلی هر سازمانی کمک خواهد کرد.
این استاندارد جدید درسازمان های متعددی استقرار یافت و این امید را در سراسر جهان به وجود آورد که سازمان ها با اجرای آن تعهدات خود در جهت توسعه پایدار و پذیرش مسئولیت در تاثیر گذاری بر محیط زیست، جامعه و اقتصاد را تحقق بخشند.
خواه تازه با استاندارد ISO 26000 همراه شده باشید و یا اینکه از قبل برنامه های قدرتمند و پایداری را برای اجرای آن اعمال کرده باشید، این استاندارد چارچوب فوق العاده ای را برای بررسی تمامی مباحث مرتبط فراهم می نماید.
رویکرد جامع این استاندارد، کاهش چالش های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی حاصل از زنجیره تامین گیاهی است. این رویکرد در جهت تایید تعهد در زمینه مسئولیت اجتماعی و رفتار اخلاقی یک شرکت در حوزه های زیر می باشد:
- انتخاب اجزاء با احترام به طبیعت از طریق زنجیره کلی تامین از تولید کننده تا مصرف کننده.
- شفافیت، از طریق افزایش منابع معمول و قابلیت ردیابی اجزا
- فاکتورهای انسانی، از طریق تقویت رابطه با عرضه کنندگان
- اصول اخلاقی، از طریق اجرای سیاستهای تجاری مسئولانه و معامله منصفانه با کلیه سهامداران
- موضوعات مرتبط با مصرف کنندگان از طریق بهبود ارتباط شرکت ها با مشتریان
منبع: سایت ایزو
مترجم: فاطمه مزینانی
ویراستار: کیواندخت پیرمحمدی(ISIRI.org)
پاسخ دهید
ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید