قوانین کیفیت برای روز جهانی کیفیت
کیفیت در ابتدا در موفقیت کسب و کار و در نهایت در رفاه یک ملت نقش دارد و استانداردها ابزارها و رویه هایی را برای اطمینان از انجام صحیح کار ارائه می نمایند. موضوع امسال روز جهانی کیفیت "رویاهای شیرین" بود که به جهان شگفت انگیز شکلات ها و برافراشتن پرچم کیفیت بر فراز آن پرداخت.
مزه خوب شکلات حقیقتی است که به سطح قابل قبول کیفیت باز می گردد. سطوح قابل قبول کیفیت در کالاها و خدمات نه تنها زندگی روزانه ما را آسانتر می سازند، بلکه در اقتصاد از طریق کمک به ارتقا فروش کسب و کار، مدیریت ریسک ها، مشارکت در نوآوری و تضمین مسئولیت پذیری شرکت های بزرگ نیز موثر هستند.
روز جهانی کیفیت فرصتی برای ترویج اهمیت کیفیت و سهم آن در کسب و کار، رشد و رفاه یک ملت است.
استانداردهای بین المللی ایزو، زیرساخت های ضروری برای کمک به تضمین و ارتقا کیفیت سازمان ها هستند. برای مثال، ایزو ۹۰۰۱، الزامات لازم برای یک سیستم مدیریت کیفیت را ارائه می کند که قابل استفاده برای همه نوع کسب و کار، فارغ از اندازه یا بخش مرتبط با آن می باشد. این استاندارد براساس چارچوب بهبود مداوم تدوین شده که به بهینه سازی رویه کارها به گونه ای کمک می کند که کیفیت حاکم و سازمان به رشد خود ادامه دهد.
علاوه بر آن، ایزو بیش از ۲۰۵۰۰ استاندارد بین المللی دارد که ویژگی ها و الزامات لازم برای محصولات، خدمات و سیستم های منحصر به فرد را ارائه می نمایند که خود تضمین کننده عملکرد بهینه و ارتقا یافته مرتبط با محصول یا خدمات است. ایزو حتی برای شکلات هم استاندارد تدوین کرده است؛ استانداردهای ایزو ۱۱۱۴:۱۹۷۷، ۲۲۹۱:۱۹۷۳ و ایزو ۲۴۵۱:۲۰۱۴.
منبع: سایت ISO
مترجم: پریسا فقیهی