بازدید کننده محترم، برای نمایش
بهترمتون
و رنگها در  وب سایت از
مرورگرفایرفاکس استفاده
نمائید.
درصورت نیازمی توانیداین
مرورگر
را از آدرس زیر دانلود نمائید.


  • بازدید امروز: 4226
  • بازدید دیروز: 7714
  • بازدید هفته: 68214
  • بازدید ماه: 150240
  • بازدید سال: 937862
  • کل بازدیدها: 2593579

حرکت موتورها به سوی استانداردهای واردات/صادرات

IEC News5 حرکت موتورها به سوی استانداردهای واردات/صادراتعمده دستاوردهای بهره وری انرژی برای موتورهای الکتریکی

براورد می شود که سیستم های موتور الکتریکی ۴۶% از مصرف الکتریسیته جهانی را به خود اختصاص می دهند. این موتورها، با تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، سبب چرخش پمپ ها، حرکت کمپرسورها، چرخش پروانه ها، دمنده ها، دریل ها و همزن ها می شوند و به درستی «اسب های بارکش» صنعت نامیده شده اند.

کلاس های بهره وری انرژی برای کاهش مصرف

براورد می شود که موتورهای الکتریکی، تنها در کاربرد صنعتی در حدود ۷۰% مصرف الکتریسیته را به خود اختصاص می دهند. با توجه به این حجم بالای مصرف، حتی اندک بهبودی منجر به صرفه جویی بسیار می شود.

استانداردهای واردات/ صادرات سبب بهره وری می شود

 IECکلاس های بهره وری انرژی با عنوان IE codes برای موتورهای الکتریکی ایجاد کرده است که در استاندارد بین المللی IEC60034-30-1:2014 به طور خلاصه ذکر شده است. این استاندارد شامل چهار سطح برای موتورهای الکتریکی است:

  • بهره وری استاندارد IE1
  • بهره وری بالا IE2
  • بهره وری بسیار خوب IE3
  • بهره وری حداکثر IE4

پذیرش گسترده

IE codes به ناظران کمک می کند تا حداقل سطح بهره وری برای عملکرد انرژی موتورهای الکتریکی را در مقررات خود تعیین کنند. نظام طبقه بندی IEC 60034-30-1 رقابتی را میان تولیدکنندگان موتور ایجاد کرده است و سبب بهبود چشمگیری در فناوری شده است. در حالی که استانداردهای بین المللی IEC تشویقی هستند، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر از نظام طبقه بندیIEC استفاده می کنند.

مقرارت جدید در اتحادیه اروپا از ژانویه ۲۰۱۵

در اتحادیه اروپا، دستورالعمل ۶۴۰/۲۰۰۹ از ژانویه ۲۰۱۵ برای موتورهایی با خروجی ۳۷۵-۵/۷ کلیووات و از ژانویه ۲۰۱۷ برای موتورهایی با خروجی ۳۷۵-۷۵/۰ کلیووات قابل اجرا بوده است. انتظار می رود، این معیار که به طور کلی به آن استاندارد حداقل عملکرد انرژی اتحادیه اروپا (MEPS) می گویند، سبب بهبود ۲۰ تا ۳۰ درصدی بهره وری در انرژی شود.

حرکت به سوی افزایش بهره وری انرژی

در ایالات متحده، از سال ۱۹۹۷ (قانون سیاست انرژی) حداقل سطح مورد نیاز معادل IE2 در نظر گرفته شده است. در سال ۲۰۰۷ این مقدار به IE3 افزایش پیدا کرد.

استرالیا و نیوزلند سطوح MEPS برای موتورهای الکتریکی را از سال ۲۰۰۱ IE2 تعیین کرده است. در چین، MEPS برای موتورهای آسنکرون سه فاز کوچک و متوسط از سال ۲۰۰۲ تعیین شده است (GB 18693). این استاندارد در سال ۲۰۰۶ به روز شد و در سال ۲۰۱۲ با استانداردهای IEC هماهنگ شد. همزمان، MEPS از IE1 به IE2 ارتقاء یافت اکنون تعیین شده است.

ژاپن مقررات ملی خود را با کلاس های بهره وری IEC هماهنگ کرده است و موتورهای الکتریکی در سطوح IE2 و IE3 را در برنامه تاپ رانر ۲۰۱۴ را شامل می شود.

هند از سال ۲۰۰۹ دارای برچسب مقایسه بهره وری و از سال ۲۰۱۲ دارای استاندارد ملی تشویقی برای سطح IE2 است.

آزمایش موتورهای الکتریکی

IEC همچنین برای آزمایش موتورهای الکتریکی، استاندارد IEC 60034-2-1:2014 را تدوین کرده است. بسیاری از کشورها از استانداردهای ملی خود استفاده می کنند اما همزمان به استاندارد بین المللی IEC 60034-2-1 نیز ارجاع می دهند. 

مترجم: مریم صالحی

منبع: IEC

pdf حرکت موتورها به سوی استانداردهای واردات/صادراتprint حرکت موتورها به سوی استانداردهای واردات/صادرات
share save 171 16 حرکت موتورها به سوی استانداردهای واردات/صادرات