بهبود عملکرد مشاغل با استفاده از استانداردها
استانداردها چگونه سبب بهبود عملکرد می شوند؟
استانداردها آگاهی لازم برای تنظیم دقیق عملکرد سازمانی را فراهم کرده تا سازمان، هر روز و در هر سطح، فعالیتهای خود را در بهترین وضعیت انجام دهد. نتایج ملموس این روند، رشد سازمانی و افزایش سود است.
موسسه استاندارد بریتانیا اولین نهادی بود که استانداردی برای کیفیت تدوین نمود که امروزه با نامISO 9001 شناخته می شود.
سازمانهایی که از این استاندارد استفاده می نمایند مشتریان آنها رضایتمندی بیشتری دارند، روند انجام کار در این سازمانها به صورت موثر و کارآمد بوده، کنترل بهتری بر هزینه ها دارند و از توانایی اجرای کارها با سرعت و تاثیر بیشتر برخوردارند.
استفاده از استانداردها موجب افزایش کیفیت خدمات، انجام پروژه ها در زمان مقرر با بودجه مصوب، تقویت انعطاف پذیری سیستمهای IT، دریافت گواهی محصولات برای جذب مشتریان بیشتر، مدیریت بهینه دارائیها و ایجاد روابط همکاری موفق با سایر سازمانها خواهد شد.
انجام کارها مطابق با استانداردها به شما این امکان را می دهد تا به کلیه کارکنان سازمان اتکا نمائید. هنگامی که با الزامات استاندارد مواجه می شوید، صدور گواهی شما را قادر خواهد ساخت تا وضعیت موجود را ارتقا بخشیده و در میان سایرین برجسته شوید.
تغییرات حاصل از استاندارد ISO 9001 در بریتانیا
- ۷۵ درصد معتقدند رضایتمندی و وفاداری مشتریان آنان افزایش یافته است
- ۷۵ درصد معتقدند عملکرد عملیاتی آنان گسترش یافته
- ۷۱ درصد معتقدند مشتریان جدید جذب نموده اند و مشتریان فعلی نیز حفظ شده اند
- ۵۵ درصد صرفه جویی مالی کرده اند
منبع: وبسایت موسسه استاندارد بریتانیا
مترجم: سعید حسنی
ویراستار: کیواندخت پیرمحمدی