بازدید کننده محترم، برای نمایش
بهترمتون
و رنگها در  وب سایت از
مرورگرفایرفاکس استفاده
نمائید.
درصورت نیازمی توانیداین
مرورگر
را از آدرس زیر دانلود نمائید.


  • بازدید امروز: 2212
  • بازدید دیروز: 2034
  • بازدید هفته: 26632
  • بازدید ماه: 86484
  • بازدید سال: 657986
  • کل بازدیدها: 1994543

با احتیاط ادامه دهید

facebook با احتیاط ادامه دهیدآیا تاکنون به جهان عاری از رسانه های اجتماعی اندیشیده اید؟ وجود چنین شبکه هایی برای شرکتهایی که بازاریابی کالاها یا خدمات خود را از طریق اینترنت انجام می دهند، جهت همراهی با مشتریان و ایجاد نام تجاری قوی، یک موهبت قلمداد می شود. اما صیانت از تداوم اعتبار و شهرت در شبکه های مجازی شاهکار است.

نمی توان نقش حیاتی اینترنت در زندگی امروزی را انکار نمود. در حالیکه برخی از افراد کالاها و خدمات خود را از طریق اینترنت به فروش می رسانند یا اقدام به رزرو هتل و خرید بلیط می نمایند، هستند کسانی که از اینترنت برای ارایه تصویری بهتر از خود و پر رنگ نمودن حضورشان استفاده می کنند.

علی رغم وجود وبلاگهای متعدد، تالارهای بحث و تبادل نظر، شبکه های اجتماعی و سیستم عاملهای بررسی نظرات مصرف کنندگان؛ ورژن ۲.۰ شبکه، صرفاً یک نمایش خیره کننده نیست. بلکه ابزاری است جهت ابراز نظرات و کانالی فوق العاده برای ایجاد هیاهویی که بتواند سبب ایجاد یا شکست شهرت یک نام تجاری شود.

از سوی دیگر مصرف کنندگان نیز نگران این اقتصاد مشارکتی هستند و پیش از انجام معامله به دقت نظرات مثبت و منفی کاربران در سایتهای تجارت الکترونیکی را مطالعه می نمایند. این روزها، موفقیت یا شکست یک فعالیت تجاری به همان اندازه که به خدمات ارایه شده متکی است به چنین نظراتی نیز وابسته است. آیا راه دیگری نیز وجود دارد؟ آیا طرفین محکوم به همزیستی در فضای عدم اعتماد متقابل هستند؟ کاملاً بر عکس راه حل موضوع، در اعتماد سازی از طریق فراهم آوردن برخی تدابیر ایمنی نهفته است.

در گذشته شهرت و اعتبار شرکتها دهان به دهان می گشت اما امروزه آن را باید در صفحات اینترنت جستجو کرد. چگونگی اثر گذاری آنلاین بر شهرت کسب و کار و مشتریان، با سطح اعتماد مشتریان که بواسطه کانالهای اجتماعی ایجاد شده ارتباط دارد. وقتی خرید و فروش در محیط مجازی انجام می شود، چه معامله میان فروشنده و خریدار معمولی باشد مانند فروش کالاهای مستعمل، ماشین یا اجاره آپارتمان باشد، بحران اعتماد در هر لحظه ای می تواند اتفاق بیفتد.

حقیقت آن است که اینترنت انقلابی در روش مصرف بوجود آورد. نوع روابط با فروشندگان و محصولات تغییر کرده و مصرف کنندگان به طور روز افزون خریدهای خود را اینترنتی انجام می دهند و کمتر به صورت حضوری به مراکز عرضه کالا مراجعه می نمایند. اینک این سئوال پیش می آید که خریداران چگونه می توانند هنگام خرید، آگاهانه تصمیم بگیرند و در این بازار مجازی کالای مورد نیاز خود را به درستی انتخاب نمایند. کلمات هنوز کارایی دارند اما گرایش جدیدی نیز ظهور کرده و آن علاقه شدید به مطالعه نظرات ارسال شده توسط دیگر کاربران است. آیا می توان به این مطالب و دیدگاه ها اعتماد کرد؟

بنابراین سرنوشت ارزشهایی مانند صداقت و شفافیت در کارزار بازاریابی چه خواهد شد؟ امروزه هر مصرف کننده امکان رساندن پیام خود به گوش دیگران از راههای متعدد را دارد. برندهایی که مشتریان را گمراه می سازند دیگر دوام نخواهند آورد زیرا در اندک زمانی صدای مشترک مشتریان رساتر از صدای آن برند شنیده خواهد شد.

به منظور مبارزه با درج نظرات خلاف واقع، ضروری است شرکتها رابطه مبتنی بر شفافیت و اعتماد با مشتریان بالقوه را ترویج نمایند. یک معیار بین المللی در قالب استاندارد، شرکتها را مجبور می سازد تا توجه بیشتری به نظرات مشتریان داشته باشند.

هدف نهایی دستیابی به اطمینان و همچنین حمایت شدن در فضای اقتصاد مشارکتی است زیرا در بطن اقتصاد متعارف قرار دارند. راه رسیدن به این هدف چگونه است؟ مسئولیت این کار به عهده کمیته فنی
ISO/ TC 290 سپرده شده است. این کمیته فنی به تازگی تاسیس شده و فعالیت آن در حوزه شهرت آنلاین، شناسایی مسیرهای مختلف برای بهبود ارتباطات اینترنتی و فعالیت رسانه های اجتماعی، ‌اطمینان خاطر از مشارکت کلیه ذینفعان در زنجیره ارزش و ایجاد عنصر اعتماد در فناوریهای جدید و رسانه است.

 منبع: سایت ایزو

 مترجم: سعید حسنی

pdf با احتیاط ادامه دهیدprint با احتیاط ادامه دهید
share save 171 16 با احتیاط ادامه دهید