انتقال ارزش در شرکت Service Birmingham با مدیریت خدمات
شرکت Service Birmingham در پاسخ به فشارهای بخش دولتی برای انجام کار بیشتر با توجه به امکانات کم و با حفظ کیفیت خدمات عالی موفق به کاهش هزینه ها، بهبود بهره وری، چابکی و رضایت مشتری از طریق اجرای استاندارد مدیریت خدمات ISO/IEC 20000 شد.
امروزه، سازمانها وابستگی فراوانی به خدمات تجاری که توسط بخش های داخلی یا بیرونی ارایه می شوند دارند. این خدمات تقریباً زیربنای کلیه کارکردهای تجاری در تمامی بخش های صنعتی هستند. خدمات کسب و کار مبتنی بر IT باید کاملاً موجود و پاسخگو باشد – هر گونه انحراف می تواند اثرات بزرگ بر امور مالی و مشتریان داشته باشد.
در بخشی از راهبرد کسب و کار شرکت Service Birmingham برای ارایه خدمات به بزرگترین شورای شهر اروپایی، این شرکت در پاسخ به فشارهای بخش دولتی برای انجام کار بیشتر با امکانات کم، به دنبال کاهش هزینه ها، بهبود بهره وری، بهبود قابلیتهای مدیریت خدمات و افزایش رضایت مشتریان بود و برای این منظور فعالیتهای خود را بر اساس استاندارد مدیریت خدمات ISO/IEC 20000 قرار داد.
این استاندارد بین المللی برای پایش کلیه جوانب چرخه حیات خدمات از جمله منابع، قراردادها، خط مشی ها، فرایندها، برنامه ریزی، طراحی، انتقال و بهبود خدمات؛ الزامات و راهنماهای سیستم مدیریت خدمات (SMS) را ارایه می نماید. سیستم مدیریت خدمات که در این استاندارد توصیف شده برای مدیریت کلیه فعالیتهای خدماتی به صورت یکپارچه است و تمرکز اصلی آن بر ارایه ارزشها هم به مشتریان و هم به ارایه کننده خدمات است. شرکت Service Birmingham نه تنها به اهداف خود دست یافت بلکه فراتر از آن نیز رفت و در چارچوب زمانی ۱۸ ماهه، موفق به اخذ گواهی ISO/IEC 20000 شد.
پس از این موفقیت، شرکت Service Birmingham حوزه گواهی استاندارد ISO/IEC 20000 خود را گسترش داد و به ISO/IEC 20000-1 ارتقا یافت.
مترجم: سعید حسنی
منبع: ایزو