استانداردهای خدمات و نقش آن در کمک به سازمانهای ارایه کننده خدمات

در نظام پیچیده اقتصاد جهانی، استانداردها کمک می کنند تا به صورت یکپارچه با زنجیره تامین و شرکا ارتباط داشته باشید و به تامین کنندگان خدمات در هر نقطه از جهان اطمینان خاطر بخشد. این امر بواسطه وجود یک زبان مشترک که الزامات خدمات، انتظارات مشتری، شرایط و تعاریف پذیرفته را ارایه کند میسر است و از سویی دیگر خطرات بالقوه مانند به خطر افتادن داده ها را کاهش می دهد.
استانداردها در برنامه ریزی، طراحی، ارایه خدمات و بهره بردای نقش حمایتی دارند و کمک می کنند تا فرآیندهای قابل اعتماد، سیستمها و از همه مهمتر رفتارها در حیطه استاندارد قرار گیرند. استانداردها می توانند در قالب ویژگیها، راهنماها، روش های خاص، شرایط و تعاریف باشند. تقریباً هر سازمان ارایه کننده یا تامین کننده خدمات شاهد ارزش استانداردها در فرآیندهای کیفیت، خط مشی و روشها است و ریسکهای مرتبط با مشتریان خود را کاهش می دهد.
منبع: BSIgroup
مترجم: سعید حسنی