بازدید کننده محترم، برای نمایش
بهترمتون
و رنگها در  وب سایت از
مرورگرفایرفاکس استفاده
نمائید.
درصورت نیازمی توانیداین
مرورگر
را از آدرس زیر دانلود نمائید.


  • بازدید امروز: 348
  • بازدید دیروز: 4194
  • بازدید هفته: 21582
  • بازدید ماه: 166038
  • بازدید سال: 895668
  • کل بازدیدها: 2437065

آسان سازی کسب و کار

 استانداردهای بین­ المللی یک زمین بازی را فراهم می­ آورند که در آن همه با قوانین برابر بازی خواهند کرد

قریب به ۲۰ سال است که در سیستم مدیریت کیفیت (QMS) با تمرکز بر استانداردهای ISO 901 و ISO/ TC 16949 (بخش خودرو) مشغول به کار هستم. عمده فعالیتهای من در حوزه تولید است، اما اخیراً جذب یک سازمان از بخش غیر انتفاعی شده­ام که بدان علاقمند هستم. ما از استاندارد ISO 9001 در ایجاد سیستم مدیریت کیفیت استفاده می­کنیم تا کالایی با کیفیت بالاتر را به جامعه تحویل دهیم. بدون استفاده از استانداردهای ایزو، انجام این امر غیر ممکن است و قدردان آن هستیم!

خوب، منافع را به چه شکل می­بینم؟ امروزه اهمیت نیاز به استانداردهای بین­المللی به اندازه نیاز به تجارت بین­المللی است. آیا می­توان جهانی را تصور کرد که در آن صرفاً هزینه­ها اهداف را به پیش می­برند؟ به نظر شما اگر مصرف کننده فقط یک خرید ساده انجام دهد چه اثراتی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت؟

مصرف کنندگان کسب و کار ما را رونق می­دهند، اگر ما مقهور سیستمی بودیم که در آن تصمیمات صرفاً بر اساس هزینه و صرف نظر از توجه به کیفیت کالا یا خدمات اخذ می­شده، تنها سبب سردرگمی شرکتها می­گردیدیم. استانداردهای بین­المللی یک زمین بازی برابر را فراهم می­آورند که در آن، همه با قوانین برابر بازی خواهند کرد. در مجموع، ما عملکرد کاری و تکنیکهای مدیریتی خود را بهبود می­بخشیم تا بتوانیم استفاده بهینه­تری از منابع داشته و مشتریانمان را برای موفقیت طولانی مدت شرکت راضی نگه داریم. در حالیکه ما در مسیر ایجاد جامعه جهانی به پیش می­رویم، از سیستمهای قدیمی گذشته استفاده می­کنیم. استانداردهای بین­المللی تجربیات برتر را که بر اساس نظرات میلیونها انسان در جهان حاصل شده، به ما آموزش می­دهند. استانداردهای بین­المللی با کاهش حجم تحقیقاتی که معمولاً پیش از انجام خریدهای عمده انجام می­دهم، روزانه کمکهای فراوانی به من می­کنند. اطمینان دارم که شرکتی را که انتخاب کرده­ام قدمهای زیادی در جهت برتر بودن برداشته است. بیش از ۲۰ سال است که در حوزه کیفیت مشغول انجام وظیفه هستم و مجبورم بپذیرم در زمان خرج کردن پول و خرید محصولات و یا خدماتی که تطابق چندانی با استانداردهای جدید جهانی ندارند، از استاندارد بالایی برخوردارم. در حقیقت، به نظرم ادعای شرکتی برای ارایه بالاترین کیفیت با کمترین قیمت بسیار مشکوک است و نشان دهنده این است که از استانداردهای بین­المللی استفاده نمی­کند. چگونه پس از صرف سالها وقت برای تدوین، حضور میلیونها کارشناس و حجم بالای تحقیقات برای انتشار استاندارد بین­المللی، این امر ممکن است؟ آیا آنها به تنهایی به این مهم پی برده­اند و از استانداردهای "برتر" بهره می­گیرند؟ این موضوع کاملاً غیر محتمل است و برای من به عنوان یک مصرف کننده کاملاًٌ بی ارزش است. همیشه جایی برای بهبود و توسعه وجود دارد. از نظر من، ایزو با تقویت روابط و پیوندهای میان استانداردهای ISO 9001 و ISO 31000 مدیریت ریسک، تکنیکهای ارزیابی ریسک؛ سبب ایجاد ارزش افزوده می­شود. این موضوع به کسانی که جدیداً سعی در استقرار سیستم مدیریت کیفیت استاندارد ISO 9001 در سازمان خود دارند کمک می­نماید تا ریسک (بحران) را به عنوان بخشی از سازمان خود بگنجانند. زیرا اگر به این موضوع فکر کنید، کیفیت بد خودش بحران است!

Michael Ray Fincher سن: ۴۳ کشور: آمریکا

 

منبع: سایت ISO مترجم: سعید حسنی ویراستار: کیواندخت پیرمحمدی

pdf آسان سازي كسب و كارprint آسان سازي كسب و كار
share save 171 16 آسان سازي كسب و كار